פעילות בעקבות "אגרות ברוח"

  • הופסת רשימה…

"אני שוברת את הראש איך להתחיל את השנה…" אמרה לי הגננת שולה ידיד מגן 'יש פלא מבעד לדלת'.

"אני רוצה לפתוח את השנה עם הילה של ברכה לגן. הספר "איגרות ברוח" מביא אהבה, רגישות, תמימות, אמונה וברכה לסביבה. אעשה פעילות הורים וילדים."

הספר מספר על דניאל שכתבה איגרת ברכה לסבתא וסבא, אבל הרוח נשבה והעיפה את האיגרת מבעד לחלון אל נהג שקרא את האיגרת והוסיף לברכה של דניאל, ושוב באה הרוח והעיפה את האיגרת… וכל מי שהאיגרת הגיעה לידיו, הוסיף לברכה. שנה אחר-כך חזרה האיגרת עם גלֵי הים אל דניאל ואל כל המתרחצים בחוף.

שולה סיפורה לי על המפגש שערכה עם ההורים בעקרבות קריאת הספר.

"עוד לא התחילה השנה, והרגשתי חיבוק ואהבה," אמרה שולה בסיום המפגש.

הצעה לפעילות – איגרות ברוח / רחלי פליישון

לפני המפגש…

  • בקשו מההורים להכין לילדיהם ברכה הכתובה על פיסת נייר. הבהירו להם כי זהו סוד, ולכן אסור להם לספר על כך לילדיהם.
  • הכינו מהספר מצגת.
  • הכינו על אחד הלוחות מעטפות (ראו בתמונה הימנית). בכל מעטפה פיסת נייר לבנה, ועל המעטפות כתובים השמות של כל ילדי הגן.
  • הכינו בפינה אחרת בלוני הליום (כל בלון קשור לחוט נפרד) כמספר ילדי הגן.

המפגש

תחנה 1: קריאת הספר בספר יש שני תפקידים: המספרת והברכה הנכתבת. הברכה מתחילה בשתי שורות, והיא מתפתחת. את הברכות אפשר לזהות בקלות, הן כתובות באותיות כתב. הגננת קוראת את הסיפור.ההורים קוראים במקהלה את שורות האיגרת מתוך המצגת. תחנה 2: הכנת ברכות כל הורה ניגש עם ילדו אל הלוח.הילד מוצא את המעטפה שעליה כתוב שמו.ההורה מוציא מהמעטפה את פיסת הנייר הריקה ושם בתוך המעטפה את הברכה שהוא הביא איתו. הילד וההורה כותבים ביחד ברכה על פיסת הנייר הריקה, והילד מקשט אותה. תחנה 3: בלונים-בלונים כל ילד בוחר בלון הליום.ההורה והילד מחברים את הברכה שהם כתבו, אל הבלון שבחר הילד.כשכולם מסיימים, יוצאים החוצה.השמיעו את השיר "הלוואי".בכל פעם שנאמרת בשיר המילה "הלוואי", הגננת שמה ידיים על ראשים של כמה ילדים, והילדים האלה מעיפים את הבלונים לחלל.הסבירו לילדים: כשהגז יֵצֵא מהבלונים, הבלונים יצנחו למטה, ואז הברכות ייפלו… על נהג… על ילד שרוכב על אופניים… על ילדה שיושבת על חוף הים… וככה יופצו הברכות בכל העיר.

למחרת…

  • בקשו מהילדים ללכת ללוח שעליו המעטפות.
  • כל ילד ימצא את המעטפה שלו ויוציא משם ברכה.
  • בקשו מהילדים לשבת, וכל ילד ייתן לכם בתורו את הברכה שלו. הקריאו את הברכה לכול

הגננת שולה ידיד, מראשון לציון, בזמן קריאת הסיפור מול הורים וילדים. הילדים וההורים כבר משתתפים בקריאה של החלק הכתוב בכתב. זה חלק שחוזר על עצמו ומתרחב עם קריאת הסיפור.

סיום הפעילות, בעקבות הספר "אגרות ברוח," בגן של הגננת צילה בחולון. הורים וילדים מפריחים בלוני הליום. לשמים. על כל בלון כתובה משאלה של הורה וילד והיא עולה מעלה.