בעקבות הספר "הדינוזאור של דודו"

  • שאלות בנושא תפיסת החברות.
  • מה זה חבר?
  • איך אתה יודע אם ילד רוצה להיות חבר שלך?
  • מי אתה רוצה שיהיה חבר שלך? למה?
  • האם אתה יכול לתת דוגמה להתנהגות של חבר טוב?
  • מדרש תמונה דרך התבוננות באיור הראשון שבספר.
  • ספרו מה אתם רואים. במטרה שיתארו כמה שיותר פרטים.
  • כמה ילדים מאויירים? כולם מאויירים באותו גודל? למה ילד אחד מאוייר בקטן?
  • האם הילד שמצוייר בקטן, קשור לסיפור? מה הוא רוצה להגיד?
  • מה עושה הילד שזוחל על ארבע? מה הוא אומר?
  • מה נועה אומרת לשירי? מה שירי עונה לה?
  • איך כל אחת מהדמויות מרגישה? (שמחה, עצב, התלהבות,פחד, תסכול…)
  • שאלות מחשבה – אגלה לכם, הגדולים לא קיבלו את הילד הקטן לחבורה שלהם.
  • איך הוא מרגיש לדעתך?
  • מה לדעתך הוא צריך לעשות כדי להצטרף אליהם?
  • האם כדאי שיעזר בהורים שלו?
  • מה צריכים הילדים הגדולים לידו לעשות כדי לקבל אותו?

חלק שני- קריאת הסיפור בצורה חוויתית.

חלק שלישי – אחרי קריאת הסיפור

  • מי הם הדמויות בסיפור? ומי הדמות המרכזית?
  • מי מהדמויות הייתם בוחרים לכם כחבר, מדוע?
  • מתי הרגשתם עצב" כעס?
  • מה דעתכם על הפתרון שמצא דודו כדי להצטרף לחבורה?
  • אם הייתם פוגשים את דודו? נועה? שירי? רביב? מה הייתם אומרים להם?
  • הבטיחו לכם פעם משהו ולא קיימו? איך הרגשתם?
  • מדוע חשוב לקטנים להיות חברים עם גדולים?
  • תנו תמונות של חיות מתוך הסיפור.-ובקשו מהילד לסדר את החיות על פי סדר הופעתם אחרכך שיספר את הסיפור דרך התמונות שסידר.

חלק רביעי – עבודות יצירה

  • קבל דף מחולק לשניים. בחלק ראשון צייר את דודו כשהיה בודד, בחלק השני צייר את דודו אחרי שהצטרף לחבורת הגדולים.
  • ציור דינוזאור על דף גדול וקיפולו לתוך קופסת גפרורים.על הקופסה ציירו שלט כניסה לבית הדינוזאור.
  • צבעו דף עם החיות מודפסות בקטן. צור מבריסטול תאטרון בובות. צייר את החברים ואת דודו. את הילדים הדבק על מקל את דודו על מקל שני. עכשיו אפשר לספר את הסיפור.
  • כיירו מגוש חימר או פלסטלינה צבעונית חיות.
  • צרו תאטרון בובות אישי כפי שתראו בתמונה מלמעלה. כל ילד מקבל שני דפים לצביעה. אחד יהיה המקום שבו מתרחש הסיפור. את הדף הזה מדביקים כמו שהוא בתוך קופסת נעלים. דף שני מצוייר בדמויות שנמצאות בסיפור. צובעים. גוזרים. מדביקים מקל מאחור. הגננת מפרת את הסיפור והילדים פועלים בהתאם.

משחקים

  • חידות – בשקית חמשת החיות גזורות ומנוילנות. אני חושבת על חיה מאד גדולה וקדומה…אני חושבת על חיה שיש לה חדק… אני חושבת על חיה שחוזרת על מילים שאמרתי… מי שגילה את שם החיה מדביק את הדמות של החיה בסקוטש על לוח הפלנל.
  • לסדר את החיות על פי גודלם.
  • לסדר את החיות על פי סדר האלף בית.
  • כל החיות מסודרות על לוח הפלנל. ילד אחד יוצא החוצה, ילד שני מוריד תמונה של חיה אחת. הילד שבחוץ נכנס ומגלה איזו חיה הוציאו.
  • לתת פאזל מפוזר של הדינוזאור להשלמה.
אפשר לצלם את הדף הזה ולתת לכל ילד דינוזאור לצביעה, מאחור להדביק מקל ויש לכם דמות מהסיפור
קריאת הסיפור "הדינוזאור של דודו," תוך כדי שיתוף הילדים. שבוע הספר, במתחם התרבות בכניסה לרחבה של ספרית נס ציונה.